Kehidupan Nyata Romantik: Pasangan Yang Memenuhi Perlawanan Semasa Mengembara

Isi kandungan:

Video: Suspense: Money Talks / Murder by the Book / Murder by an Expert 2024, Julai

Anonim

Apabila cuaca tumbuh suram dan bulan Februari menyerap, mungkin tidak ada jeda yang lebih besar dari musim sejuk lewat daripada pop warna yang membawa Hari Valentine. Sama ada berkahwin, bertarikh atau tunggal, ada kegembiraan yang dapat dijumpai dalam kisah cinta-terutamanya apabila kisah itu adalah pertemuan peluang semasa perjalanan.

Bukan rahsia lagi bahawa perjalanan adalah kondusif untuk romantik - bersiar-siar di samping Seine di Paris, satu pertemuan serendipitous dengan orang asing yang tampan di Buenos Aires, ciuman lewat malam di pantai di Panama-telah dilaporkan bahawa perjalanan boleh membesar-besarkan hubungan seks dan juga membantu memperbaiki hati yang patah.

Romantik kehidupan sebenar berikut berlaku di destinasi jauh, batu dari rumah dan zon selesa orang yang memberitahu mereka. Ada Mark Choi dan kisahnya tentang lapangan terbang yang luntur berjalan dengan isteri masa depannya. Terdapat Betik Gjoelberg dan perjalanan metro yang selamanya mengubah hidupnya. Ada Lola Mendez, yang setiap hari adalah pengembaraan baru di luar negeri. Setiap cerita berikut adalah peringatan tentang bagaimana cinta dapat menemui anda di tempat-tempat yang paling tidak mungkin.

Mencari yang ada di Afrika Selatan.

"Saya sedang bercuti bersama rakan saya di Cape Town pada bulan Ogos, dan kami pergi ke Cape Point untuk melihat pemandangan yang menakjubkan di selatan, tidak ada apa-apa di antaranya dan Antartika. Terdapat tempat yang sangat istimewa di sana yang dipanggil Dias Beach kira-kira 10 minit berjalan kaki ke tebing. Gelombang besar, dan ada beberapa orang gila yang cuba melayari mereka (ingatlah, tengah pertengahan musim sejuk!). Pantai itu kosong kecuali beberapa orang, salah seorang daripada mereka gadis berambut perang yang cantik ini, dan kami bercakap.

Saya fikir dia sangat mengagumkan. Masa adalah pendek dan kami terpaksa berangkat, jadi kami mengucapkan selamat tinggal dan pergi cara yang berasingan. Ia selamat untuk mengatakan saya agak kecewa. Dalam perjalanan pulang, kawan saya mencadangkan kami berhenti beberapa batu di jalan di tempat yang terkenal dengan penguin liar dan setengah jam kemudian, secara kebetulan, dia muncul sekali lagi bersama kawan-kawannya. Saya tidak akan membiarkannya hilang lagi, jadi saya berlari dan mendapat nombornya. Kami pergi untuk tarikh malam di Cape Town dan yang lain-seperti yang mereka katakan-sejarah! Tarikh kedua kami sebenarnya di Munich, dan ketiga kami di Barcelona. " -Ben Shacham, Pengarah Operasi di Perjalanan Budaya

Cerita cinta "Nya" dan "Hers".

"Kami adalah rakan sekerja di London dan telah menjadi rapat, walaupun tiada apa yang difahami." Secara ringkas, dia mencadangkan saya datang bersama dia ke China; Secara ringkas, saya berkata ya. Hong Kong adalah tembok panas, jadi ketika kami melintasi Kanton dan langit dibuka, kami secara telepati bersetuju untuk duduk di dalam hujan manakala penduduk tempatan menatap dua orang Inggeris yang pelik. Di Guilin, kami kagum di bukit-bukit karst berkubah, makan oren hijau, dan melihat langit bertukar merah jambu atau ungu. Kami bermandikan Sungai Li dan kemudian kami memakai baju satu sama lain dan menemui sel peribadi di asrama lelaki untuk satu yen pada waktu malam. Dia memakai topi putih yang berlapis lebar.

"Kembali ke Hong Kong, kami mencium terbalik ketika kami bersandar di dinding di dek pemerhatian Pusat Hopewell. Ia adalah (relatif) selamat: Saya tidak boleh jatuh lagi daripada yang telah saya lakukan sudah. ​​" -G (Nya)

"Himalaya memuncak jauh di bawah penerbangan kami, bertaburan dengan matahari terbit merah jambu. Anda tidak mendapat lebih tinggi daripada itu. Walaupun kami lakukan. Jauh dari rumah di tanah asing dengan bahasa yang tidak diketahui. Kami berjalan, bercakap, tersesat. Kami tertangguh oleh taufan. Kami mendapat kotor dan digigit nyamuk dan basah. Kami menyukai segala-galanya, dan akhirnya satu sama lain.

"Saya beli tanglung seperti orang-orang yang bergerak di dermaga di Pulau Lamma. Saya menjatuhkan sebotol wain ular di atas trotoar di mana ia pecah dan berdarah, merendam kami dan memotong ibu jari saya. Kami membuat perjanjian untuk bertemu 10 tahun kemudian separuh jalan ke Emei Shan-gunung Buddha suci-jika kita kehilangan satu sama lain di antara satu sama lain. Saya melambai pesawatnya kembali ke London dan menuju ke Australia. Pada Walkman baru saya, saya memainkan pita kompilasinya dengan sangat kuat. Ini adalah perkara-perkara

dan impian kami dibuat. " -A (Hers)

Pasangan yang bepergian bersama, tinggal bersama.

"Ketika saya pertama kali bertemu Jeff di New York, saya bercadang untuk pergi ke London untuk meninjau beberapa hotel pada bulan berikutnya. Kami telah bertarikh satu bulan ketika kami pergi untuk minuman satu petang dan-setelah diakui salah satu bir terlalu banyak-saya menjemput Jeff untuk menyertai saya di London. Saya selalu menjadi orang yang agak impulsif, jadi saya terkejut apabila Jeff sepadan dengan spontan saya dan berkata ya!

"Sebagai pasangan yang baru dilahirkan, kami terbang ke London, membuat keputusan lebih cepat untuk melanjutkan lawatan ke Paris. Walaupun saya telah berkunjung ke Perancis beberapa kali sebelum ini, tidak ada apa-apa yang suka jatuh cinta di latar belakang Paris. Kami adalah klise romantis muktamad: menari di jalan-jalan, berjalan di Seine, meninggalkan kunci di jambatan Ponts des Artes, berkongsi pastri oleh Notre Dame. Perjalanan bersama membolehkan kami menyambung dengan cara yang lebih mendalam ketika kami menghadapi halangan bahasa, tersesat dan tertawa melalui kenangan perjalanan. Ia adalah perjalanan yang paling romantis, dan ketika kami kembali ke New York, kami dengan cepat memutuskan untuk bergerak bersama-sama. Cinta romantis kami hanya berkembang dari masa ke masa, dan hari ini-kemudian kami masih bersama, masih bergerak, dan sedang bersiap untuk pengembaraan besar seterusnya ke Asia. " -Nikki Vargas, Pelancongan Perjalanan Budaya

Hubungan cinta antarabangsa.

"Saya bertemu dengan lelaki saya di Madrid pada bulan Mac lalu, tetapi pergi ke Itali hanya tiga bulan kemudian pada bulan Mei. Sama ada kita pernah bercita-cita (atau mahu) berada dalam hubungan jarak jauh, tetapi perjalanan membuat kami bersama. Pada bulan Mei, kami menghabiskan hujung minggu romantis di Bologna, makan segala-galanya. Pada bulan Julai, kami pergi ke Venice dan berjalan-jalan di sepanjang kanal di bawah cahaya bulan. Beliau bertemu saya di Fez, Maghribi pada bulan Oktober untuk merayakan ulang tahun saya dan saya kembali ke Madrid selama dua minggu pada bulan Disember untuk cuti. Walaupun jarak kami berjaya jatuh cinta dengan bepergian bersama dan meneroka bandar-bandar baru. Rasa ingin tahu dan penghargaan kami terhadap budaya lain telah membantu menjalin ikatan yang mendalam antara kami. Saya sukarela di India selama enam bulan dan dia merancang untuk datang melawat untuk festival Holi pada bulan Mac. Ia akan menjadi satu tahun sejak kami bertemu dan benua ketiga kami telah melawat bersama-sama. " -Lola Méndez Miss Filatelista.

Cinta pada masa backpacking.

"Saya bertemu dengan pasangan suami isteri saya dan rakan perjalanan dalam perjalanan kereta api antara Kraków dan Budapest. Secara lebih khusus, ia adalah patch kotoran rawak di tengah-tengah Slovakia. Di sana saya melihat seorang backpacker yang mengejar keretapi kami. Saya mempersoalkan rakan sepasukan Australia saya mengapa ada seorang backpacker di sini apabila mereka mengatakan bahawa mereka mengenalnya. Ternyata dia terkunci dari kereta tidur dan terpaksa berlari dari satu kereta ke depan untuk masuk sebelum kereta mula bergerak lagi. Kami minum di bilik kecil kami, dan saya menghabiskan malam bekerja keberanian untuk memintanya untuk alamat e-melnya. Itu semua pelik yang aneh yang kita kebetulan berakhir di rumah tamu yang sama di Budapest - 10 tahun kemudian kami kembali ke rumah tamu yang sama. " -Shaun Robertson Kehidupan Ini dalam Perjalanan.

Bertemu isteri masa depannya di lapangan terbang.

"Saya dan isteri saya pergi ke sekolah menengah bersama-sama. Dia adalah satu tahun di bawah saya, dan ketika kami kenalan dan lebih banyak rakan kawan ketika itu, kami pasti saling melihat sesekali di tempat rawak sepanjang tahun.

"Saya berpindah ke New York sejurus selepas kolej dan mula bekerja di sini. Pada bulan Oktober tahun 2013, salah seorang kawan saya telah berkahwin di Texas dan saya pulang ke majlis perkahwinan. Saya sedang nongkrong di terminal itu, meraba-raba dengan kamera saya, apabila seseorang meminta saya untuk keluar dari jalan supaya mereka boleh menggunakan saluran keluar untuk memasangkan telefon mereka. Apabila saya melihat, saya terkejut melihat muka yang biasa. Isteri masa depan saya dengan serta-merta mengenali saya, dan saya tidak lama lagi mengetahui bahawa dia bekerja untuk pelanggan di New York dan baru sahaja berpindah ke sana. Saya dengan serta-merta berkata bahawa kita perlu bersama apabila kami berdua kembali ke bandar dan menukar maklumat hubungan. Kami menaiki pesawat (sama) dan terbang kembali ke Texas.

"Lihatlah, pada hujung minggu, Hurricane Sandy melanda, dan kami terjebak di Texas selama-lamanya. Buat sebahagian besar masa kita, kami memutuskan untuk pergi beberapa tarikh, dan selebihnya berlepas dari sana. " -Mark Choi, Video Editorial dan Komersial di Perjalanan Kebudayaan.